Vůz bez dveří, dvoumístná tříkolka, motor uprostřed (před zadní nápravou) a pohon zadního kola. Zážehový, vzduchem chlazený jednoválec (R1), rozvod OHV, objem 528 cm³, vrtání 82,0 mm, zdvih 100,0 mm, komprese 4,8, dva ventily/válec, karburátor Zenith, bez přeplňování, výkon 5,0 kW (7,0 k) při 2500 ot/min, mechanická třístupňová převodovka, rozvor náprav 2265 mm, rozchod kol 1300/0 mm, pohotovostní hmotnost 515 kg, maximální rychlost 50 km/h. Vpředu tuhá náprava a příčné listové pero, vzadu podélný závěs a podélné listové pero, přední brzdy bubnové, zadní bubnová.

Tříkolky Tatra 49 byly řešeny originálním způsobem, měly nosnost 400 kg a při jejich kosntrukci bylo použito dílů z osobních vozů Tatra 12. Tříkolky se však na trhu příliš neprosadily, vyráběly se pouze dva roky (1929 a 1930) a celkem jich bylo postaveno 200. Bylo postaveno také několik kusů s osobní karosérií.